Sidor

fredag 22 mars 2013

Ta´t lugnt...ta en Toy !!!

Minns ni ????  
Nu ska ni få hänga med mig på min första upplevelsepresent som hette just 

"Ta´t lugnt, ta en Toy". 


Vädret var en katastrof , stora olyckor rapporterades från vägar i närheten. Men jag körde försiktigt ....så försiktigt ..........


.....för det här ville jag inte missa. SOPPLUNCH i Kalmar och en nostalgisk resa genom 50- och 60-talen  Det började med en underbar rödbetssoppa och hembakat bröd.

Sen startade showen.....mor och dotter och en kopia av Tommy Körberg bjöd in  oss på en nostalgisk resa , där vi kände igen oss och sjöng med i sångerna  och  i minnet förflyttade oss tillbaka i tiden till allt som berättades.


 Kläderna !!!!!!! Just så !!!!


Den här bilden visar hur det gick till på dans på den tiden.Händerna som hon märkligt nog fick runt sin egen kropp tafsade allt längre ner och vi bara tjöt av skratt. Det såg ju ut som om det fanns en kille hon dansade med.
Kan du få dina händer runt på ryggen så där ?? Inte jag  !!! 


Jag säger bara TACK till väninnan S som gav mig en sådan härlig upplevelse   .
Och du.....får du syn på den här föreställningen nära dig, så gå !!! Nostalgi och humor ....det kan förgylla din dag !!!!


När vi kom ut hade en många barn hängt upp påskprydnader i björk"riset" mitt på Larmtorget. Så fint !!!!


Nu kommer  nästa födelsedagspresent, eller delar av den. Av mina scrapkompisar fick jag ett helt kit , som jag delvis använt till det här kortet : die från Tonics, kantstans från samma , text från Vildastamps, papper , vindsnurra , och pappersblomma. Cykeln är ett gem från TGR.

Vem fick detta kort om inte dottern LENA på sin födelsedag. 



Nu ska jag visa mitt nya virkprojekt . 


Jag kunde inte motstå att virka dessa sötingar....och fler ska det bli .


Imorgon är det lördag....vår SCRAPLÖRDAG. Då ska vi scrappa dagen lång. 

UNDERBART !!!!


10 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Eva!
Gamla goa tider:)
Vad söta små du har virkat! Vad påhittig du är:)
Önskar dig en mysig helg!
Kram Sirpa♥

onkis sa...

Vilken tur att du körde försiktigt,och vilken återblick :)
Vilka söta små kaniner du virkat i fina färger..
Och vilka snälla kompisar du har som ger dig scrapkit i present,kan ju nästan inte bli bättre :)
Kram & ha en trevlig helg!

Ulla sa...

Ja det kommer man ihåg att Ta det lungt ta en toy. Så trevlig födelsedagpresent att få åka tillbaka i tiden och uppleva gamla minnen och se klädstilar. Snyggt kort. Himla söta så kaniner.
Ha en skön helg och scrapa lungt.
Kram Ulla

Maria sa...

Det var väl en jätte fin födelse present så roligt med tillbakablickar på gamla goda tiden. Här har de snöat som in i den idag önskar att de snart blir riktig vår.
Ha en skön helg/kramen

Iffa ...... sa...

Men så kul.
du haft, låter helt underbart =) Nostalgi är aldrig fel.
Det där trädet var ju för roligt!!!
Superfint kort, gillar verkligen cykeln, jättefint blickfång den ger.

Hihi, du virkar verkligen så många olika roliga saker, dessa var för söta =)

Ha en fin helg, kramar från mig!

Åsa/asamia sa...

Vilket härligt påskträd du fotat!

Pixi sa...

Grattis i efterskott! Vad roligt för dej!Förstår det var en upplevelse!!Kraaam på dej =)

Karin sa...

Hallå! Vilka söta små virkade kaniner den modellen hade jag inte sett innan så det var kul, tack för virktipset. Ha en finfin lördag Karin

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Vilken härlig upplevelse du fick av väninnan:))Du verkar ha haft en rolig dag:)) och så vackert barnen dekorerat björken:))

Så läckra scrapgrejer du fick av dina vänner, kortet blev så läckert till Lena:))

Och kaninerna du virkat, ursöta:)))
Ha nu en jättetrevlig dag med dina scrapkompisar:))

Kramizar Marie

Skaparglädje sa...

Vilken fin present du fick.
Och vilken kanonfin påskbjörk.
Kram!