Sidor

torsdag 31 maj 2012

GRATTIS sötnos !!!!!

Idag fyller AJAX 11 år .

Grattis till världens go´ aste kompis !!



"Idag vankas det nog några extra godisbitar. Vad kan du göra , Ajax ?" 
När jag säger så då gör han så här.........................



.......rullar runt. Det lärde jag honom när han var valp och det sitter i. Inte dåligt av en 77-åring, eller hur ? Men faktiskt är han som en tonåring för det mesta, busar och leker, och i skogen är det alltid full rulle.

" Give me five, Ajax ". Ja, du ser... det kan han med.



Igår var jag hos ett par kompisar och fotograferade resultatet av betonggjutningen. Så här får du se ett axblock.







Båda var jättenöjda och hos en såg jag redan nya betongsaker som låg på tork. Den här hobbyn ger mersmak, ska jag säga.

Jag har fortfarande inte visat alla korten som jag gjorde hos Anneli ( och mycket snart är det scrapträff igen !!!!!) . Här kommer ett i alla fall. Det här var den enda bildstämpeln jag köpte på Londonmässan. Det blev desto fler textstämplar. Den här föll mig i smaken för att den är så användbar och lite annorlunda. Ändrar man färgen på blommorna så kan den passa till olika årstider. Just nu blir det "Butterfly kisses" .....




....men idag vill nog varken fjärilar eller jag gosa utomhus. Fy attan så ruggigt höstväder. Så växlande det är !!! 27 grader i söndags och 12 idag !!!

Ni som undrade över den konstiga blomman i förra inlägget.....det är en lökblomma. Löken har stått kvar i jorden sen ifjol och jag tog inte bort dem när jag sådde, för de såg fina ut. Och då tackade de mig med så vackra blommor.

Jag har lagt ut lite fler saker under fliken SCRAPSAKER till salu, bl.a. scraptidningar. Ifall du är intresserad. Kommer mer efterhand.

Nu är det väl dags att ta tag i den här dagen på ett eller annat sätt.


13 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Stort Grattis till Födelse dagsbarnet, hi hi hurra!!!!!
Vilka fina betong saker ni gjort, grodan föll jag för så söt.
Ha det bra i rusk vädret
kram

Bettan sa...

Grattis, Grattis till den sötaste Ajax av dom alla!!! Han ser inte ut att vara så gammal. Finfina saker har ni gjort i betong!!
Kram sytanten

Frida sa...

Vilken söt o duktig hund du har! =)
Betongsakerna är ju så fina o kortet gillar jag massor!
Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll!
Kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Grattis söta Ajax på din 11-årsdag:)
Jisses vad läckra era betonggjutningar blev, me like:)

Så vackert kort du gjort, motivet var jätte fint, och snyggt målat:)

Javisst är det kallt och ruskigt ute, hoppas det snart blir bättre:)

Lökblomman var vacker.

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Anneli Mellstrand sa...

GRATTIS AJAX säg till matte att du ska få en bulle idag ..........

Man blir så sugen på alla fina betongalster du gör, stövlarna blev nog min favorit..........

Nu håller vi tummar och tår att värmen kommer för burrr vad kyligt det är .........

Kramar

//anneli

Lindha sa...

Man får ju känna sig lite stolt att man faktiskt fått tillfälle att hälsa på den där godingen!

Stort grattis till Ajax! Gissar att han blivit ordentligt uppvaktad!!

Och vad sugen jag blir att börja skapa i betong! Men det får jag nog vänta lite med.... Har fullt upp att hinna med en stund vid pysselbordet emellanåt!

Må så gott!
Kram Lindha

Mimmi Hek sa...

Ett år hade jag tre stora lökblommor i trädgårdslandet. Jag tog in och torkade dom. Dom var fina i en vas.
Grattis till Ajax med en kram från oss.
Kram

Maria sa...

Söt hund ni har, roligt när man kan lära dom lite konster. Min snörpa blir också 11 år nu i juni.
Vilka fina gjutna saker ni gjort blir riktigt sugen att göra själv, den där lilla skålen ser nästan virkad ut.
Ha en fin dag/kramizar

Joanna sa...

Grattis Ajax :)
Vilken bra ide att gjuta av regnstövlar.
Och vädret är skumt här, nu regnar det och är bara 6 grader, förra vecka var det hur varmt som helst.

SusanLotus sa...

Grattis till Ajax! En pigg och gla´ 77-åring minsann.

Snygga cementsaker du gjort. Gillar stövlarna skarpt.
Och kortet som vanligt då´ra! ;)

Ha en härlig helg! Kram Sussie

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Eva vännen :)

Ja STORT GRATTIS till födelsedags barnet :) Så himla söt hund helt underbar :)

Jag bara ÄLSKAR allt du/ni har gjort och skapat av betong helt underbart ja helt TOPPEN :)
Blev mycket imponerad av detta:) Absolut något som jag blev sugen på att prova på själv :)

Som hos så många andra så blev stövlarna helt klart min favorit grymt snygga :)

Å nu vet du hur tejp rullarna ser ut :) Det är så himla trevligt att kunna använda dom när dom är tomma istället för att slänga dom!!!

Blir så GLAD att du gillar det jag har gjort med dom och att du gillar hur jag dekorerar tack snälla så gulligt av dig :)

Det var super trevligt och super roligt att få träffa Margareta på Gävlemässan:) Har redan bokat upp mig till nästa mässa och längtar MASSOR :)
Jag är förresten ALLTID köpgalen när det gäller pyssel saker kan aldrig få för mycket ha ha ha:)

Önskar dig en jättetrevlig lördag och helg:)

Kramar från Lilla Pyssel Inger ♥

Anneli sa...

ett stort GRATTIS till sötingen, så söt ser fram imot när jag ska få träffa honom..

Wow wow wow vilka betongsaker du har gjort , super snygga.. Gillar allt!!!

Kraaaaaaaaam Anneli

Hedvig sa...

Stoooort grattis Ajax! <3