Sidor

söndag 28 augusti 2011

SCRAPLOPP i SKÅNE ...tjohoo!!

Varför ser Lena så fundersam ut ??  Inte undra på , för HÄR finns hur mycket scrapsaker som helst. Var då ??? Jo hos ......

PEMA utanför Hörby.

Vi hade länge pratat om att åka hit , dels för att vi har en släkting runt knuten här, dels för att att det här är verkligen hemmadomäner för mig under hela min uppväxt. En liten vrå i mitt hjärta innehåller fina minnen härifrån trakten. Ni vet det där med nostalgi.
Vi fick chansen att vara med på Pemas scraplopp , d.v.s. 8 timmars scrappande. WOW !!


När vi kom fram välkomnades vi av Pemagänget och en hel hög glada scrappare. Jag tror vi var runt 30. På bordet låg en trave scrapsaker som present. Så trevligt !!! Sen var det bara att öppna upp sina väskor och sätta igång. Jag ska aldrig mer säga att jag har för mycket scrapsaker, för nu vet jag....det har alla. Jisses vad väskor och trunkar som radades upp utmed väggen !!!! 
Vi började med att gå runt och undersöka vad som fanns i butiken. Häng med och titta.......

Scrapavdelningen på Pema är stor och sortimentet är verkligen omfattande.
Till vänster ser ni en del av alla MS stansar som fanns och till höger stämpelsortimentet. Det finns mängder av mönstrade papper , stickers och en hel vägg med QKdies. BL.A.


Bakom affären fanns ett rum med ett stort bord som vi satt runt. Under dagen bjöds på fika och lunch , demonstrationer och utlottning.


Min granne hade en fiffig förvaring av små pärlor och dekorationer....fotoburkar. Tack för det tipset !! Det är ju det som är så roligt med träffar, man får alltid någon ny bra idé av någon.


Blev det något gjort då ? Jojomensan , två grattiskort och så Veckans LO .

Vi har väl frågat oss den senaste tiden var solen tog vägen ?? Solar har vi ju hittat på marken i skogen i form av kantareller . Eller är det maken som gör  ALLT för att få tag i den allra största. Åtminstone sken han som en sol när den väl var infångad.


Summan av kardemumman av den här dagen är... att till PEMA kommer vi att återvända antingen för inköp eller för att vara med på ett nytt scraplopp. Och blev du sugen nu, kanske du hänger med oss. 

Tack ska ni ha där nere i Skåneland för en jättetrevlig dag/kväll!!!

18 kommentarer:

Lindha sa...

Men vilket himmelrike för oss scrappare! Förstår att Lena ser fundersam ut då det finns så mycket att välja på!

Jättefina kort och härlig LO!

Kram Lindha

Skaparglädje sa...

Det där var rena himmelriket för er scrappare förstår jag.
Det kanske kan vara svårt att få tag i fotoburkar nu, de flesta använder väl inte filmrullar i kameran utan digitalfoton.
Kram!

SusanLotus sa...

Åh, vad fint kortet med garnbollarna och flätorna är! Cool idé. Det andra kortet var fint det också.
Pema gillar jag också. Jag brukar beställa på postorder därifrån.
Vad köpte du för ngt då?
Kram och ha en fin kväll!

Anneli Mellstrand sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft .......

Kort , LO:s jättefina

//anneli

Anelma handarbetar sa...

Oj så mycket fint ni har haft möjlighet att fynda bland.

Kram

Birgitta sa...

Vad mycket kul du varit med om senaste tiden. Kalas och utflykt. Förstår att tiden bara flyger iväg. Alla korten blev bara så fina.
Ha det så skönt.
Kram Birgitta

Mimmi Hek sa...

Förstår att ni hade en fantastisk dag. Skåne har mycket trevligt. Vilka fina kort du hann med att göra.
Kram

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Förstår att Lena ser så fundersam ut, med alla de scrappgrejerna:)
Ni verkar ha haft trevligt på träffen:)

Dina grattiskort och Lo:n blev jättefina.
Ha det så gott, och var rädd om dig.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

onkis sa...

Såå mycket saker,
jag som vill ha nya stanasr,
jag suckar avensjukt :)
Vilka fina alster du fick gjort,kul!

Carina sa...

Oj vad grejor, det är nästan så det blir jobbigt att gå i en sådan butik...ler.Fina kort fick du till.
Kramis

Anneli sa...

Vilken underbar dag ni har haft, så mycket scrapgodis i butiken så härligt.Ditt skulle jag vilja åka på scrapträff...

Nu ska jag titta runt i din blogg såg så mycket vackra kort!

Kram Anneli

Sanna sa...

Vad kul ni ser ut att ha haft, själv bor jag ju granne med Pema men tänker inte på att det ligger där. Passade du inte på att besöka Scrapnet som ligger nästan bredvid när du ändå var nere. Kram Sanna

Unknown sa...

WOW vilken affär,
Jätte fina kort.
Kram Elin

Myricas Farmor sa...

JA det må jag säga sååå himla mycket grejor det fanns, och såå kul det måste ha varit.
HA det gott
kram

Annelis hantverk sa...

Vilket underbart ställe och så fin dag ni fick! Jag vill åka dit !!
Kram!

Yes sa...

Hej Eva
Tack för alla vackra ord om oss på Pema, det värmer gott.
Underbart trevligt att få träffa er , man känner verkligen att man hör ihop genom det gemensamma intresset.
Hoppas vi ses snart igen.
Ha det bra / varma hälsningar

Jessika/ Pema

Margareta sa...

Ojojoj, var det scraphimmelriket eller.....
Fina kort du fick till - att du kunde koncentrera dig i den miljön ;-)
LOn är också snygg!
Ha det gott!

Susy sa...

Vilka underbara bilder!
Superfina alster du gjorde också!

KRAM SUSY