Sidor

onsdag 6 juli 2011

Godis för tjejer !!!

Igår var jag på utfärd med ett par väninnor. Vi styrde kosan mot trakten av Brömsebro, ni vet freden i Brömsebro, när det nu var ?? Lite längre söderut innan man kommer till Kristianopel ligger Lilla Butiken  , mitt ute på vischan. Man kan säga att vi kom in i en godisbutik , med gott och blandat för tjejer. Kolla bara här .........


Och här ser du vad som hamnade på mitt finger och som också följde med hem. Märket heter LALO och det finns häftiga halsband, armband m.m. gjorda i olika teman.


Nästa stopp blev ROSENGÅRDEN i Kristianopel. Kommer ni förbi här i närheten och det är just den här tiden (kanske en vecka tidigare ) Så måste ni titta in här. Det kostar inget att besöka trädgården och man kan ha med sin fikakorg och sitta och njuta av mängder av rosor av alla de sorter. De växer överallt och en del rosbuskar växer upp i träden. Man fattar inte hur de kan bli sååå stora. Här får du se några exempel .










Dessa är nejlikrosor. Har aldrig sett sådana förut. Ovanliga och jättevackra med sin krusiga kant.


Kommer ni ihåg att jag skrev i ett tidigare inlägg att blåklint är det blåaste av blått. Här fick jag se två konkurrenter till den titeln. Ja, vad säger ni ???


Kristianopel är en sommaridyll. Att sitta vid hamnen och titta på stora vackra segelbåtar är en lisa för själen. På hemvägen stannade vi på Blomlöfs rökeri och köpte var sin macka med varmrökt lax+potatissallad+citrusskivor+ papajaskiva och grönt. Katten också ...jag glömde fotografera den skapelsen. Den var i alla fall makalöst läcker .

Egentligen hade jag ett färdigt kort att visa , men det är inte läge för det , för det är ett regnväderskort. Igår var ju vädret på sitt allra bästa humör. Men ni ska få se min lilla stickning som kommit lite mer än halvvägs. Det ser kanske stort ut men det är litet och ska bli en present så därför säger jag inget mer. Det har tagit lite tid för här måste man prata med maskorna så det blir rätt....en rät, lyft en m, 3 räta, en dubbel hoptagn..........Visar resultatet senare.


På morgonpromenaden igår stod Ajax och jag länge och lyssnade på en hel "konsert". Den kom från det här trädet och jag måste säga att så mycket musik från ett träd har jag aldrig hört förut. Eller kanske är det så att man inte stannat och gett sig tid att lyssna. Sätt örat intill , kan du höra ?


Nu kommer lite gissning, VAD HETER TRÄDET ???

Lena har sommarutlottning på sin matblogg. Kolla in där !!

11 kommentarer:

Soulsister sa...

Så fina ringar, kul med annorlunda motiv.

Har ingen som helst aning om vad trädet heter...är superkass på sånt.

Ha en fin sommardag, i Malmö skiner solen :)

kram

onkis sa...

Vilken snygg ring!!
Ser ut och va en rolig affär.

Jag kan inte mycket om träd,men det låter spännande om det kan "spela"
Ha en bra dag!

Gunilla sa...

Å det är underbart nere i Kristianopel har varit där många flera gånger

Mita sa...

Vi var i Kristianopel förra året, ett helt fantastiskt ställe med alla rosor och ringmur...Ha en skön sommar. Kram från Mitas hantverk

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilken trevlig dag ni måste haft igår. Vilken vacker fjärilsring du fick tag på:)
Himmel så vackra rosor, och stora. Nejlikerosorna var ju jättefina, har aldrig sett såna förut.

Mackan lät go;)
Stickningen ser fin ut, undra vad det ska bli!

Kan det trädet vara en sorts hortensia? Har själv två stora klätterhortensia och där är det musik från små,små bin:)

Ha nu en underbar dag, och var rädd om dig, och hälsa till lille Ajax:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Hedvig sa...

Det gick åt nästan 100 g till sockorna, inte riktigt. Har ett litet irriterande restnystan kvar så kanske o.9 eller så... :)

Kram

Skaparglädje sa...

Verkligen snygga smycken och vilken härlig trådgård du besökt.
Kram!

Myricas Farmor sa...

Vilken fin och ovalig ring, det är så kul när man gör eller köper sina smycken som alla inte bär.
Vilken fin stickning du håller på med, jag blev riktigt nyfiken.
Viket fint träd, vad kan det vara det får du skriva när du fått reda på det, så himla fina blommor.
HA det gott
kram

Mimmi Hek sa...

Fräsiga ringar. Känner att vi nog måste ta en trip ditåt under semestern.
Har sett det trädet men vet inte vad det heter.
Kinesisk riddarsporre är verkligen blå, blå och sagolikt vacker.
Kram

Black Iris sa...

Har inte den blekaste aning om vad trädet heter även om blommorna känns igen en del.
Du den stickningen kräver tålamod och total ostördhet antar jag..

Kram Maidi

SusanLotus sa...

Åh, vilka ljuvliga smycken! Jag älskar stora accessoarer i olika färger. Måste söka på det märket...
Hoppas du hittade lite fint att shoppa med dig hem! ;D

Ha en jättefin fredag och helg och titta gärna in och var med på min blogcandy om du vill.
KRAM