Sidor

tisdag 15 mars 2011

Kreativt kaos !!!

Scrapträff i Smedby hos Droppen/Pysselgalen....ja då sprudlar kreativiteten. Omvärlden ligger i dimma och fokus är  på papper, limstift, blommor, 3Dkuddar och gu´ vet allt. Ni som håller på, vet ju vad jag menar. Man vänder och vrider, "möblerar" om , byter  dekorationer och........................................................


..........TILL SLUT blir man nöjd med sin layout -LO. De här fotona har länge legat på skrivbordet. Nu blev det äntligen en LO. Det är ett roligt minne !!!!


Jag hann med en LO till och det är vårkänslor i den. Bilderna är från ifjol, för så här långt är inte våren framskriden än. Ajax kollar in vintergäck och krokus och hans husse spikar upp en fågelholk.


Idag har jag haft hand om en massa högstadieelever som hade Elevens val. Valet var Scrapbooking.
Behöver jag tala om hur glad jag var över födelsedagspresenten från mannen !!!!!! Se här !!!


Bara att rulla iväg med alla grejer. Och efter att jag visat eleverna hur man kan bygga upp ett grattiskort, så blev det full kreativitet även här. Ett axblock av elevernas alster får ni här.


Kvällen kommer att gå i slapphetens tecken. Garanterat !!!!

20 kommentarer:

Åsa R sa...

Fick min vinst idag. Vilken snabb leverans. Tack ännu en gång. :)
Eleverna var ju superduktiga. Riktigt fina kort de gjorde.

Myricas Farmor sa...

Vilka mysiga kort eleverna hade gjort.
Och dina LO var fina, det är kul när man äntligen får till något man blir nöjd med.
Tack för extra priset det var snällt.
HA det gott
kram

onkis sa...

Visst är det kul och skapa med eleverna,jag har gjort samma på mitt jobb,och särskilt tjejerna uppskattar och pyssla :)
Ha en skön kväll.

Carina sa...

Härliga LO:s och vad kul att eleverna var intresserade och fina kort gjordes det också. Kram

SusanLotus sa...

Vilken lyx att ha scrapbooking som elevens val! Och roligt för dig att få lära ut det du tycker är så kul att hålla på med. :)
Ha en mysig kväll! KRAM

Unknown sa...

Härliga Lo.
vilken bra väska du har fått.
Kram Elin

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilken blixtsnabb leverans av vinsten. Och fina scrapgrejer var det oxå:) TACK!
Härliga LO:s du skapat. Ajax ser så nöjd ut, snart får han lukta på blommorna igen:)

Toppen bra väska du fick. Så kul att du fick visa eleverna, och vad fina kort de gjort.

Ha en fin kväll.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Mimmi Hek sa...

Så fina kort dina elever gjort. Inte så konstigt med en sån lärare!

Lindha sa...

Vilka flitiga elever! Men så har de ju dig som inspirationskälla!!!

Tack för mitt bonuspris! Det lyfte den här, annars tunga, dagen!!

Bamsekram Lindha

Sanne sa...

Elevernas kort blev jättefina! Men fattas bara annat med en så inspirerande och inspirerad lärare!

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vad det ser ut att du/ni har haft mycket trevligt:) Mycket snygga alster blev resultatet och kul när eleverna tycker det är kul:) Tycker dom är jätteduktiga:)
Ha en underbar dag, kramar från Lilla Inger:)

Annelis hantverk sa...

Men så underbart att få sitta vid ett sånt pysselbord och skapa så vackra kort! Bra väska du fått för alla dina grejer!
Ha en fin dag!

Soulsister sa...

Sådant kaos är alltid välkommet enligt min åsikt. Ang din fråga inne hos mig: jo, jag har provat alla de där knepen med färsk frukt och bär i vattnet, jag tycker inte det ger tillräckligt med smak, och lime/citron gillar jag inte.

Jag är villig att testa allt, onödigt eller ej, men jag måste hitta ett sätt att få i mig det förbenade vattnet. Om detta är lösningen, ja då pröjsar jag gärna 29 kr för den :)

KRAM

Susanne sa...

Vilka härliga LO:s... den PIPPI LO är helt underbar! Väskan ser verkligen kanon ut... Och dina elever, vilka fantstiska kort de skapat...
Kramizar

Sickan sa...

Fina LO:s :)
Och vilken praktisk väska du fått av maken.
Stora och bra hjul på den. Inte små mini som knappt rullar.

Ha en bra dag!

Angelas sa...

Jättefina kort de fått ihop, visst är det kul att få in det i skolan. Har också haft det med våra år 6 o 7, nästa läsår hoppas jag få tid till det igen ;)
Tack än en gång för vinsten!
Ha en bra dag
Kram

Anonym sa...

Hej svejs

Är jätteintresserad av mallen du hade på tårtbiten ......
min mail adress : info@cawo.se
(hittar inte din mailadress därför på detta vis )

Scrappträff på stagg i kväll , har inte bestämt mig än om jag skall åka....

//anneli

Hedvig sa...

Vilka fantastiska kort eleverna har gjort! Det måste ha varit jätteroligt att se deras kreativitet flöda! :)

Kram

Dehäreja sa...

Hej!
Jag fick se en bild på en rolig T-shirt (modell lättklädd) som du fotat från en Marknad.Länk: http://evaspysselsida.blogspot.com/2010/10/en-t-shirt-modell-lattkladd-kulorta.html
Min fråga är om du tillåter att jag använder bilden på min blogg?! Jag länkar gärna till din blogg om du önskar det!

MVH
Gökboet

Gunilla sa...

Så många fina kort !!! och så många fina kort eleverna gjorde Träffen i Smedby missa jag totalt, hade råkat boka in något annat just den kvällen Tyvärr /Kram