Sidor

torsdag 15 juli 2010

Blåklint,blomma.Barbie,blåbär !!

Vad glad jag blev när jag hittade den här lampan . Den passar ju precis att lysa ner på mitt scrapjobb. Mycket handlar ju om blommor på korten.Och så var den av plåt. En uppochnervänd kruka, tyckte min man. Och det är ju sant. Ibland har karlar svårt att fatta hur man tänker när man vill att det ska passa in. Jag tänkte att glas är inte bra ifall man slår huvet i !! Eller hur ? Hur som helst, så blev jag nöjd. Och så hittade jag TAKLAMPA ALICE som jag förälskat mig i på Pysselitens blogg, men den var stooor och de hade inte den mindre hemma. Får se hur det blir med det ??? Alldeles intill lampaffären ligger en secondhand. JAG ÄR SVAG FÖR SÅDANA STÄLLEN. De skulle precis öppna. Tror ni mig om jag säger att det stod ca 50 personer i kö utanför ????!!!! Längst fram stod ett gäng propra herrar. Och vad hittar jag därinne, jo BLÅKLINT-tallrikar. Jag höll på att få andnöd. Som jag har letat efter den modellen. Min favoritblomma.Jag gick en gång en kurs i "gammalt porslin" och lärde mig att vissa modeller formgivna av speciella konstnärer var värdefulla. Den här tillverkades 1929-1930, men hittar inte just nu vem som gjort den. FIN !!!!!!

Värmen var lika het igår em som innan , över 31 grader. Det blev en stilla em i svala vrån med en liten virkning i handen. Jag valde nr 848 kjol och topp. Innan har jag gjort nr 49, nr 208 och nr 250. Och vet ni det finns ca 950 OLIKA MODELLER. Vem är den personen som gjort alla dessa mönster. Man bara undrar ??
Jag var ju tvungen att testa min nya scrap-lampa så jag blev sittande sent med mina kort. Håller på med ett bröllopskort som jag inte visar nu och så bara blev det ett blåbärskort också. Man behöver bara titta på SKOGSTOKIGAS stämplar så blir man sugen på att använda dem. Blåbären i verkligheten får man väl se sig i månen efter i år. Smakade på ett pyttelitet hallon på Ajax och min morgonpromenad. Det var så ynkligt litet , men smaken är ljuvlig ändå. Tur att det finns frys nuförtiden. Ifjol fyllde jag med många bär, olika och det finns påsar kvar. Dom får man vara rädd om.
Hoppas ni alla har det skönt i värmen eller kanske njuter av regnet som så väl behövs. Åska och annat "väderskräp" betackar vi väl oss för. Eller hur ??

4 kommentarer:

skapa och inreda sa...

"En uppochnervänd kruka" Ha,ha.. ja, se karlar hi,hi... dagens roligaste! Kan inte sluta skratta...
Jag förstår att du gillar den, tycker också att den är fin.
Kram Annika

Maria sa...

Fin lampa - bry dig inte om mannens kommentar, huvudsaken är ju att du är nöjd.Ja, secondhand är så "inne" nu, roligt. Vilket härligt sommarkort du har gjort, man blir glad av det.
Maria

himlaverket sa...

Nämen, vilken fin blogg jag hittade här.
Å du, män är så rara...men de vet inget om våra scrappinggrejer...ja förutom Tim H då förståss ;)

Fijaffa sa...

Hej Eva! Din sida är så mysig, välkomnande, personlig och inspirerande. Så nu har du fått en award hos mig.

Jo, vi vill gärna ha åska också. Och rejäla regn som håller i sig ett tag (dagens mesiga 5-minuters skur gjorde ingen gladare). Här är så klibbigt och tjocjt i luften så det skulle verkligen bahöva rensas upp.