Sidor

lördag 15 september 2018

Livet handlar mest om . . . . . . .

Frazze FraZZEFRAZZE !!!!

Var är han ???? Vad gör han ????  Akta akta !!!! Nej !!!!   Hit !!!  Duktig vovve !!! Bra !!!!! 
Ajjjj !!!!!

Så låter det ofta. Han är väldigt aktiv, nyfiken men också ett charmtroll. Korta stunder kan han också vara stilla och gosa och pussas. Men de sylvassa små valptänderna vill vi helst han ska tappa snart. 

Fotbollen är bästa leksaken och den far han runt med i 180 !!!!! Livet är faktiskt väldigt roligt med den här godingen i huset. 



Visst har han växt !! Och grann är han eller hur ???



Granna är också våra äpplen Gravensteiner. Nu har vi plockat ner dem och lagt fint i brödbackar. För två år sedan kunde vi äta av den här sorten långt efter jul.
Det är otroliga mängder äpplen på alla våra träd i år. 
Trots den supervarma sommaren !!!!


Tomaterna kan jag heller inte klaga på. Det här är bifftomaten Beauty Lothringa som gett oss flera burkar tomatsoppa i frysen. 


Painted serpent heter den här gurkan som tog lång tid på sig att bilda en enda gurka på plantan. I gengäld blev den hela 54 cm lång.  
Plantan köpte vi hos Camilla Plum.


Potatisen har också gett bra skörd. Det här är Rosa gold och vi vägde dem till 15 kg av 2 kg sättpotatis.


Men det allra bästa är skörden av vattenmeloner. Den största vägde 2,4 kg och . . . . . 



. . . . såg så här smaskig ut . Riktigt lyckat. Vi fick 5 meloner på 2 plantor. 



En scrapträff har varit. Ingen riktig fart på scrappandet här hemma. 
Det blir kort till födelsedagar, men snart måste jag komma igång med julkort. 

Så här ser några nygjorda ut i alla fall. 





Inte mycket tid till annat handarbete heller. ÄNNU !!!!!
Men en sjal med kärleksknutar har hamnat hos våran farmor. 



Älskar verkligen den tekniken. 

Nu blir det mer rosa.

LINDELLrosen som jag vann för ett par år sedan levererar. 
I år mer än någonsin och fortfarande. 
Den är sannerligen en glädjekälla. 



Summa summarum har vi flera glädjekällor i vårt liv just nu. 

Hoppas att du också har det. 


Kram från Eva

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Att det är full fart hemma hos er, det förstår man verkligen. En valp behöver mycket passning och fostran.
Ni skördar en massa fina exemplar också i trädgården. Jag ser fram emot att odla vattenmelon nästa år, hoppas jag lyckas lika bra som du/ni.
Kram från Anne-Lie

Unknown sa...

Åhh men gud vilken liten sötnos han är. Jag kan tänka mig att det är väldigt mycket bus i den lilla söta kroppen.
Vilka fina blommor! Urtjusiga.
Ha en fin kväll

Kramar
Lene

Loppisälskare sa...

Så söt och go han är lilla Frasse! Tänk att man kan bli så tokig i sin hund!? Vi som blivit med hund på äldre dar (tog över en äldre hund för två år sedan) larvar ju med honom så det inte är sant. Trodde aldrig jag skulle bli så kär i honom som jag blev. Underbart sällskap och många glada skratt ger han oss.
Vilken frossa i frukt och grönsaker!
Bra härligt med hösten.
Ser att du roar dig med kreativa saker precis som jag. Tänk vad trist det vore om man inte hade något att pyssla med.
Ha det gott!
Kram RosMarie

Judith sa...

I've been missing from my blo for a while Eva and it was such a pleasure to visit you again today - I love your fun posts - so full of joy and cute pups!! Love your autumn coloured cards too -I look forward to your Christmas creations - i willbe back!! hugs Judith xx

Rost och rädisor sa...

Vilket litet troll ni fått i familjen! Kan tänka mig att han håller igång.
Och odlandet verkar ha gått som en dans. Storartade meloner, grann potatis och rolig gurka. Hur smakade den?
Svampkortet extra fint. Jag gör numera också bara kort till särskilda tillfällen och beställningar. Allt har sin tid.
Ha det så gott och kram
/Anette