Sidor

måndag 25 maj 2015

Det är så mycket . . . .

. . .  att njuta av i trädgården nu. Man går där och sniffar och fotar varje dag. Man väntar på att blommor ska slå ut och att frukt och grönsaker ska vara på G.

I ett hörn av min trädgård står ännu en lite ovanlig tulpan , som ser ut så här. Måste kolla upp namnet. 


Ännu är mina Tropicaldreams i full blom. Från att vara bleka "figurer" i början av blomningen kan man väl säga att de är i sitt esse nu.


 Här är ännu några rabattblommorsom jag gläds åt just nu . 


Och mina rosa konvaljer är oslagbara . De kom för ett par år sedan från Anne-Lie i Skaparglädje. Hon har ett stort trädgårdsintresse och därmed en fantastisk trädgård.


Mitt växthus är nu fullt av plantor och krukor och små myror. Igår hade vi aktiv sanering med hjälp av kaffesump och kanel så när jag tittade in där idag gick där bara några enstaka förvirrade myror runt. De fick ytterligare en kanelskur och nu hoppas jag att de har flytt..... alla.

Som ni ser har jag redan en paprika på gång. Den heter Sweet chocolate och ska bli brunaktig Kul me lite ovanliga sorter . Mer visar jag sen. 


Häromdagen inspekterade vi blåbärsskogen alldeles i närheten. Jodå, det finns blåbärsblommor och nu är det bara att hålla tummarna för frostfria nätter. 


I helgen hade vi vårens sista scrapträff och som alltid flödar inspiration och skratt. Vi provar hela tiden nya idéer och det är så givande. 

Den här gången provade vi att utifrån samma material göra ett kort i vår egen stil. De blev så olika och var en kul uppgift. Bilden ligger i mobilen och kommer senare. (Har för dålig täckning just här för att flytta bilder från mobil till dator. Tokigt va ??)

Vi dekorerade också hjärtan fyllda med vadd . Det tipset hittade jag i en engelsk hobbytidning när jag var där nyligen. 


Här kommer en del av korten från träffen. 




De virkade ugglorna har nu fått en studentmössa och stämplad etikett. 


Och några lyckliga studenter kommer att ha dem hängande runt halsen. 

9 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Fina bilder , dina ugglor är supersöta ..........
Kram så hörs vi snart

//Anneli

Skaparglädje sa...

Så kreativ du är. DU får alltid massa saker gjorda. Och nu är det ett måste att ha kameran i handen när man går sina trädgårdsrundor. Alltid något nytt som börjat blomma. Här är buskpionen i knopp, kan tänkas den första knoppen slår ut idag.
Kram från Anne-Lie

myrica sa...

Så mycket fina blommor du har, och i växthuset, kan du snart prova hur den smaka, det måste du berätta här på bloggen.
Jag gillar oxå när det är nya grönskar och blommor kul att se hur det blir.
Ugglorna var ju så söta.
Ha en trevlig dag
kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Underbart vackra tulpaner du har i er trädgård och de rosa konvaljerna är ju såååå vackra:)) Undra om paprikan kommer smaka choklad?
WOW! Såååå många fina kort du hunnit göra nu igen, du är så duktig:)) och det där hjärtat är ju såååå vackert:) Du har använt så fina papper, dies och dekorationer:)
Den där God Jul diesen gillade jag, vad är det för märke på den?
De virkade studentugglorna är urläckra! Ted kommer bli så glad för sin:))

Idag har det vräkt ner HAGEL:( Usch!!

Må så gott:)
Kramizar Marie

Hantverkarglädje sa...

Jag har också inspekterat blåbärsriset här och det finns massor med blom så jag bar hoppas att bin gör sitt och värme och väta gör sitt fram till bären. Vi är snart helt utan blåbär och äter av dem varje dag. En av de bästa grejerna med sommaren är ju när bären blir mogna.
Dina ugglor är så himla söta. Jag har också virkat ugglor och tänkt mig studentmössor på men det hann jag aldrig med så det får vara. Fina kort ser jag att du har klara och det är ju minsann korttider nu med alla examen. Ha det alldeles gott.

onkis sa...

Vilka vackra & underbara blommor som du har i din trädgård, lika vackra som dina scrapbooking alster, gillade dom fina hjärtanen lite extra.
Va roligt för alla studenter som får en så fin uggla runt halsen.
Kram!

Unknown sa...

Så vackert!
Den svarta tulpanen tycker jag är jättefin. Grannen har också sådana på framsidan och de är så vackra.
Superfina kort som vanligt. Du är så duktig.
Säljer du de där ugglorna? Vad kostar en isf?
Vi har en bekants son som tar studenten den 12/6 som vi ska gå på nämligen.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Black Iris sa...

De där svarta tulpanerna gillar jag skarpt. Jag har också svarta men mina är lite krulliga. Vet inte namnet men folk som går förbi stannar ofta och beundrar dem.
Sicka supersöta ugglor du gjort.
Om du visste vad jag njöt uppe i Jämtland och några stunder satt jag allt uppe på altanen och njöt av utsikten :)

Kram Maidi

Hedvig sa...

Det kommer upp Eva-aklejor i min trädgård! Hurra hurra!