Sidor

fredag 24 april 2015

Det närmar sig. . . . . .

. . . .  vårens första rabarberpaj är inte långt borta nu. Härliga "vårsommardagar" har satt fart på växtligheten.


Vitlöken ser ut så här. Men den har haft god tid på sig, för den satte jag tidigt i höstas.


Tala om växtkraft !!! 

Rosen har verkligen siktat på himmelen . Jag har berättat om den här rosen förut. 


"Styvmoderligt" behandlad har den verkligen visat vad den egentligen går för. Nu när björken har "musöron" har den i alla fall stå ut med att bli lite tuktad.


Gult och gult , olika nyanser. Jag kan inte minnas att jag sett så många citronfjärilar fladdra omkring som nu. De finns överallt.


Och då måste det bli fjärilar på kort också , för det är ett populärt tema bland oss scrappare. 


Här ett chokladkort också. 


Nu provocerar jag kanske med att visa ett paraplykort. Men vi vet ju att ett tu tre kommer de där gråa regniga dagarna då paraply måste fram. Och sådana dagar behövs ju också.


Jovisst virkar jag. För fullt !!! Men inget färdigt att visa ännu.
 Jag hade tur på en loppisrunda nyligen och fyndade ett färdigt virkprojekt, helt i min smak. 

Och dessutom helt rätt i färg till soffan i uterummet. 


Då slår man förstås till !!!!! Bara 15 spänn dessutom !!

7 kommentarer:

Margareta/Mormormargareta sa...

Mycket inspirerande som vanligt hos dig!! Här växer också så det knakar - men jag får ju mestadels vara inne för att slippa andtäppa och tårefloder (för att inte nämna tristare floder från näsan....) Gillar verkligen ditt "regnkort" för det påminner mig om att det kommer barmhärtiga regnvädersdagar, då jag kan vara ute och promenera eller påta i trädgården ;-)
Imorgon ska jag på scrapträff - så kul!
Kram!

Huset bakom lindarna sa...

Javisst växer det även om man börjar märka att det behövs lite uppfriskande regn nu. Så det dammar när åkrarna blir bultade och harvade här omkring! Sopmaskinen körde ett par vändor här också. Så jag väntar ett tag till med fönsterputsningen.
Du undrade hur man gör med underblomman. Jag har fått upp tre plantor och de växer så det knakar. De börjar bli långa och rangliga nu. Minns att när jag köpte min förra våren var den inte så stor. Jag planterade inte ut den förrän frostrisken var över så jag vet inte om man ska toppa den. Jag får kanske testa på en. Annars behandlar man den som en dahlia och den blommade väldigt villigt.
Dina kort är alltid så fina!
Ha det bra och så får du berätta hur det går med din planta!
Kram/Finas mammis

Unknown sa...

Vilka underbar kort du presenterar.
Ja rabarberpaj är mumsigt. Rabarber sprider sig så bara tycker jag. Annars hade jag själv odlat det. Vi är sena med odlandet i år. Vi har inte satt någonting än.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

onkis sa...

Oj, det verkligen växer så det knakar nere hos er, så härligt.
Och lika fina vårbilder som du bjuder på, lika fina är dina kort som du gjort.
Kram & ha en trevlig helg!

Hantverkarglädje sa...

Vitlökar mmmmm, och så fräscha dom ser ut. Tittade även bakåt på din ros och den var ju något alldeles otrolig.
Kan tänka mig att du nu har bråda tider även med korttillverkning. Allra roligast är ju att få egengjorda kort på bemärkelsedagar.Eftersom både morsdag examen och ett o annat bröllop står för dörren så får du säkert utlopp för din kreativitet till fullo. Ha det gott.

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Så mycket fint du visar både här och i förra inlägget, du är så flitig med kort och växter....

Så gott med rabarberpaj, brukar få av en granne varje vår.

Här var det nollgradigt i morse, det dröjer med värmen.

Ha en fin vecka, kramar, Carin

Snäckskalsdalen. sa...

Och här sitter jag och är glad över att min rabarber har fått två blad i år!!! Det där kan jag bara inte och ingen hjälp får jag heller, fast jag har kanske inte konsulterat riktigt.
Rosen är på gång, helt klart!
Fina kort som alltid!
Kramar