Sidor

fredag 30 mars 2012

Armarna värker.....och........

....kinderna är vindpinade . Idag fortsatte vi räfsa i sommarstugan.  NU.... är så gott som alla löv ihopsamlade och har fått åka ett par mil, hem hit till skogen. Vad gör man när det inte finns någonstans att dumpa löv i ett sommarstugeområde ??
Våra kroppar är ganska möra ikväll och mina armar kommer att få en stick/virkfri kväll. Jag lovar  !!Men tänk vilken bra motion och så mycket härlig frisk vårluft vi fått. Motion ja....på hemvägen köpte vi var sin pizza med rullad kant ( med ost inrullad i kanten) och där fyllde vi väl på det ev. kg vi hade tappat idag ??
Hur som helst ...den fantastiska tiden i stugan är i starttgropen. Bara att se denna vy, som jag visat många gånger, får mig att längta. Idag var vattnet extra blått och flera svanar låg och guppade på vågorna. Vackert !! 


Har påskpysslet avstannat ?? Ack nej . Jag har gjort en PÅSKKRANS till, mycket mindre och utomhusvänlig,  bara plast  , keramik och näver på den. Den ska upp på dörren i dagarna.


När vi var på temakvällen i måndags virkade väninnan S ett större projekt . Jag köpte garnet ESKIMO då och har nu virkat samma, en påsktupp modell större. Stoppad med innehållet från en IKEAkudde. Förra året virkade jag två likadana vita, så nu är de tre. Häftiga !!!


Häromdagen fick jag en "godispåse" med många fina scrapsaker. Då blir man genast sugen att prova. Det blev ett vanligt kort........


........och ett kort med fickor, som Eva lärde oss på första scrapträffen . Det kortet har två sidor med fickor och man kan stoppa i t.ex. ett presentkort.



Nu måste jag visa er var Eddie brukar gömma sig, ja kanske inte gömma sig, men han drar sig i alla fall undan och tar en tupplur. Bra ställe !!!


Tupplur skulle allt vara skönt, men nu får man bänka sig vid teven och kolla vilka som ska dansa om fredagskvällarna framöver.

Ha en jätteskön helg därute !!!

14 kommentarer:

SusanLotus sa...

Skönt att vara ute och röra på sig! :)
Det gröna kortet tycker jag blev helt underbart. Och påskkransen!
Ha en mysig lördagskväll!
Kram Sussie

Anelma handarbetar sa...

Passa på och vila dig lite nu.
Jättefin dörrkrans till påsk.

Trevlig helg. Kram Birgit

Galenskap och lite allvar sa...

Hejsan svejsan!

Så var det fredag igen och nu hamnade jag här hos dig. Underbart fin dörrkrans! Jag vet vad du menar, tänker oxå så när vi är uppe i huset på Öland. Det är så fridfullt där på ett annat sätt än vad det blir här hemma.

Räfsat löv säger du, hade du handskar eller har du fått blåsor på fingrarna. Det brukar jag få.
Men när man är färdig så kan man sätta sig ner och njuta av att det blivit såååå snyggt!!!

Vila i helgen och ha det riktigt gott!
Kramelikram Veronica

skapa och inreda sa...

Hej Eva!
Tittar in till dig njuter av all härlig inspiration som du delar med dig av.
Ha en bra dag.
Kram
Annika

Maja sa...

Oj öppet vatten :) Vi hade igen -6 i morse, våren den försvann! Eller gömmer sig ett tag som din katt, hi hi. Jätte fint tulpan kort inte alls så enkelt tycker jag :)

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Lika roligt varja gång att titta in till dig:)
Vilket härligt foto ifrån stugan, förstår att ni längtar till sommaren:)

Här när vi vaknade så var det full vinter igen:( ingen grön gräsmatta så långt ögat nådde, och det snöar för fullt än. Så jäkla tråkigt.

Vilken färggrann påskkrans du gjort
och tuppen var ju för söt:)

Kortet är oxå så vackert,riktigt vårigt:)

De där vikkorten är häftiga. Vilken mysig plats han hittat Eddie.

Let´s Dance var trevligt igår kväll, och så duktiga de var.
Idag ska jag nog försöka scrappa lite:) för ute går det ju inte vara;)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Mimmi Hek sa...

Så fint ni har det vid stugan nu. Visst var ni värda var sin pizza. Se det positivt: den gav åtminstone inga extra kalorier.
Tjusig dörrkrans du gjort!
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Eva vännen :)

Vad jag älskar din påsk krans så grymt snygg den var :)
Ditt kort gillar jag självklart också men kransen blev min klara favorit:)

Hoppas att du har fått tagit igen dig och vilat upp dig igen!!!

Tusen tack snälla du för mycket trevligt besök i min blogg och dina ord om mina korgar :)
Alla dina snälla ord tar jag och gömmer och vårdar ömt i mitt hjärta ♥

Du hade en fråga om dom vita kulorna som jag hade använt i mina korg dekorationer !
Det kallas "Pyntebär" och finns i olika butiker den butiken jag har handlat i från senast som har olika färger är "Hannas Pysselstuga"

Hoppas att din lördag och helg blir mycket trevligt :)

STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Maria sa...

Ja men de e sånt arbete som är så skönt när de e gjort, man känner sig riktigt nöjd. Hoppas du vilat å kurerat din värkande kropp.
Önskar dig en fin söndag/kram

Anneli sa...

Kransen är ju helt underbar så snygg!Gillade kycklingen så söt
Räfsa löv lät inget kul, men vilken underbar utsikt ni har, förstår att ni sitter där njuter på sommarkvällarna..

Kram Anneli

Myricas Farmor sa...

Nej fy vad det lät kämpigt med alla löv, jag har några träd på tomten men löven får bli näring i stället.
Så gulliga dina kransar är, och korten var söta.
Hoppas du får en bra dag
kram

Lotta W sa...

Solen skiner utanför fönstret men vinden är isande kall. Tur ni räfsade alla löv förra veckan då det var lite varmare.

Underbar virkad tupp du gjort och dina kort är fina som vanligt. Hade du allt pynt hemma till Påskkransen eller har du fyndat på second hand kanske!!!

Önskar dig en skön o trevlig Påskvecka, vi ses väl på kvasten på skärtorsdag?
Kram Lotta W

Laila sa...

Jag tycker din påskkrans var helt bedårande. ♥
Sen var dina kort så härligt våriga också. :-)

Hedvig sa...

Akta ryggen bara! :)

Kram