Sidor

måndag 21 november 2011

På lingonröda tuvor.........

Visst är det en konstig årstid !! Snart december ! Det är 10 grader ute, i skogen finns ännu kantareller och igår hade man pyntat med "rediga" lingon på kaffeborden. Vi befann oss då på  julmarknad i en liten by som heter Kåremo strax norr om Kalmar. Det var en jättemysig marknad och t.o.m. tomten och hans nissar hade hittat dit. Läs om dem HÄR !!!


Bilden på lingonen blev tyvärr suddig, men jag ville ändå visa den. Klarare blev däremot Lottas pyttegulliga tomtelandskap i mandelmussleformen. Det sitter en magnet baktill. Visst är den söt !!!!


När det blir julmarknad kommer människors kreativa skapelser fram och man förundras över alla fantastiska saker. Vad sägs om detta stora vackra  dörrhjärta ? Vi blev nöjda med vår insats och gissa vad som tilltalade våra kunder mest !!! Just det, ljuspåsarna !!


Ikväll har jag = Random, haft dragning på mina kalendrar. Här kommer resultatet.

Scrapkalendern vanns av .........




och de fyra garnnystanen av


STORT GRATTIS TILL ER BÅDA  !!!!

Hoppas att ni får glädje av era vinster.
Mejla era adresser så kommer vinsten snarast.

KRAM till alla er andra som varit med och som är flitiga besökare på min blogg. Hoppas att ni har turen nästa gång !!!

14 kommentarer:

Galenskap och lite allvar sa...

Hej vännen!
Är det bara du och jag uppe så här dags tro?

Nu blev jag allt avundsjuk igen, hade varit kul om jag kunnat gå på den marknaden. Hade ju en hel del annat för mig, tyvärr!

Angående alla fina julkort...jag ska fundera vilket/vilka jag gillar bäst, det är oerhört svårt att bara ta nåt så där i steget. Varje kort meddelar nåt speciellt.
Du ska vara mycket stolt över samtliga!!!

Önskar dig en finfin vecka...
kraaaaaaaaaaaaaaam Veronica

Anonym sa...

Det låter så mysigt med alla som fixar och donar inför julen. Marknader och nyputsade fönster....en del till och med klara med adventspyntet!?

Jag är inte ett dugg förvånad över att Dina ljuspåsar blev populära. Dom är ju helt rätt!! Och så himla snygga.

Och GRATTIS säger jag till vinnarna! Lite speciellt grattis till Pixi förstås.
Min äldsta bloggvän faktiskt!!

Ja, inte åldersmässigt, men hon var faktiskt den jag först stötte på här i blogglandia.

Träffats flera gånger och hon är ju en helt underbar människa! Varm och go och med hjärtat på precis rätta stället.
Så ett jätte-grattis till henne!!

Ja, jag antar att Du läste inne hos mej. Jag drar mej undan lite igen....
Så trist, men denna gången kändes det bara helt galet att ha kvar en blogg med så "mycket kopplingar" till en viss plats.
Mycket har hänt och det är långt ifrån "roliga saker" det här sista....Så himla ledsen, speciellt för Doteras skull. Det här var hon liksom inte "värd"...Usch! Tvi! Blä!

Svårt att förklara så här, men det är nog egentligen bara bäst att vara tyst om det.
"Tala är silver, och tiga är guld", heter det ju, men ibland har man lust att bara explodera!

Jaja...blir det någon ny blogg så låter jag dej självklart veta.
Har tappat suget lite efter "alla turer"...som sagt.
Bättre att lägga ner den energin på sina goa djur eller sin Familj kanske?! :)

Men HIT in kommer jag ändå!
Var så säker...Hehe!

Kram på dej min vän, och njut av vår milda vinter! Än så länge i alla fall.. ;)

Jenny

Anneli Mellstrand sa...

Attans också jag vann inte bläääääää........så tråkigt får man säga så i min ålder ???????????

Inte visste jag om julmarknaden i Kåremo hade varit kul och åkt dit undrar om dom inte marknadsför sig lite dåligt ..............

Förstår att ljuskorten går som smör dom är jättefina dom jag har sett..........bra gå bort present............

Kramar
//anneli

Skaparglädje sa...

Grattis till vinnarna.
Vilken vinter vi har, helt otroligt med lingon och kantareller i slutet av november.
Man kan få många tips och ideér när man går runt på julmarknader.
Kram!

Bettan sa...

Grattis till vinnarna!!
Kram sytanten

Pixi sa...

Men vad säger du???? Här sitter jag i godan ro och läser ditt fina inlägg så ser jag längre ner att jag har vunnit !!!HEHE E det möjligt!Trodde inte mina ögon, haaha..OHHH Detta gjorde min dag till en mycket bra början!! Jag som precis kommit igåmng med scrapping o tycker det är kul ocg hade behövt lite mer grejor just nu så har jag vunnit!!TACK så mycket och puss till dej och du med Jenny!!(såg vad hon hade skrivit)Mailar dej om adressen o Tack igen... =)

Pixi sa...

Jag hittar inte din mailadress så du får min så får du höra av dej där !
poccahontas_69@hotmail.com
Kraaaaaaam =)

Lindha sa...

tGrattis till de lyckliga vinnarna!!

Håller med dig om att ljuspåsarna är en storsäljare! Sålde alla mina i helgen. Så nu blir det till att göra nya!

Kram Lindha

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Grattis till vinnarna.
Så gullig magnet, jättefin. Och kransen var underbart fin.
Kunde väl tro att dina ljuspåsar sålde bra, så läckra som de var:)

Idag har jag sån skallavärk, Usch!
Hoppas jag inte blir sjuk, det hinner jag inte med nu.

Må så gott, och var rädda om er.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Frideborg sa...

Åh va julfint och mysigt det var här. Önskar att mer tid fanns. Men men...
varma kramar Marina

Myricas Farmor sa...

Grattis tiller som vann.
Vilken fin mini tomte, det är kul med julmarknade.
Ha det gott
kram

Carina sa...

Visst är det konstigt väder....här uppe i Umeå är det ingen ordning på temperaturen, ena dag -6 nästa +4 och INGEN snö. Nu vill vi att det ska snöa så det blir lite ljusare. Stugan våran ligger runt Borgafjäll och där plockades kantareller för några helger sedan och det är KONSTIGT. Härligt att se alla dina fina julkort på samma gång, MAFFIGT.
Kramis

Hedvig sa...

Grattis till vinnarna! Och shit pommes frites vad fin den där "lingonkrukan" var... :)

Eva J sa...

Grattis till vinnarna. Adventssnittarna såg underbart goda ut och jag tackar för receptet det skall prövas jag älskar dessa julsmaker.
Önskar dig en skön kväll
Eva