Sidor

måndag 14 mars 2011

Bara blommor !!

Idag ska ni få se blommor från helgens kalasande.  Jag älskar att få blommor av olika slag .
Den första buketten har min svärdotter gjort. Precis när jag fick den  var blommorna lika höga, men tulpanerna sköt snabbt upp. Det roliga är att hon virat in buketten i blad av savoykål med bastsnören runtom. Man kan ställa den i en vid skål. Väldigt fiffigt och annorlunda !!


En bukett rosor är aldrig fel, eller hur ?


En ny krukväxt är också välkommen. Vacker färg på denna hibiscus.


Väninnan Solveig hade grävt upp några av sina snödroppar. Vårtecken från Öland !!!


Jag fick ännu en kruka  med vårlökar men den spar jag till den har växt till sig lite mer.

I min odlingslåda är det några som har väldans bråttom...nämligen blomman-för-dagen. Snart dags att plantera om dem i större kruka och riktig jord.


Om en stund är det dags för bokbussen. Sen bär det av till Smedby Droppen/Pysselgalen på en scrapträff .

Härligt !!!!

                                                

20 kommentarer:

Carina sa...

Ja man märker verkligen att vi bor i olika delar av Sverige. Här uppe har man inte tänkt på vårlökar osv. Härliga blommor du fått. Kramar

Bettan sa...

Ja nu har nog våren börjat även hos oss...näär jag kom från jobbet idag så hitade jag några snödroppar vid husväggen, för nån dag sedan var där SNÖ!!! Tulpanerna ser jättehärliga ut.
Ha det så trevligt ikväll på träffen!
Kram sytanten

SusanLotus sa...

Underbara blommor! Buketten med savoykål var verkligen speciell. Aldrig sett det tidigare :D
Ha det så kul på pysselträffen!
Kram

Skaparglädje sa...

Roligt att få så många vackra blombuketter. Vad har du för färg på blomman för dagen?, Jag köpte en som är vinröd i år.
Kram Anne-Lie

Black Iris sa...

Här sitter jag och ska kommentera ditt förra inlägg och du måste ha varit här och lagt in ett nytt precis då..
Fina blommor du visar. Jag antar att våren har kommit en bra bit hos dig..
Här är det grått och trist idag så det har mest varit städning på schemat..

Kram Maidi

Myricas Farmor sa...

Vilka fina blommor du fått, det är så himla kul när man fyllt år och fått blommor, man nästan badar i dom.
Oj jag har glömt att så mina blom frön, det får jag ta och göra.
HA det kul på pysselträffen
kram

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilka jättevackra blommor du fick på din födelsedag:)
Hoppas du får trevligt ikväll.

Må så gott!
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

4U2 sa...

I år är första gången som jag märker hur tulpaner faktiskt fortsätter växa i vasen, väldigt mycket varje dag dessutom!

Unknown sa...

Underbart med alla blommor.!!
Det är verkligen vakert.
Kram Elin

Mimmi Hek sa...

Fina blommor. Verkligen fiffigt sätt att arrangera tulpanerna.
Jag mailar min adress i kväll.

Annelis hantverk sa...

Så många underbara blommor!
Hibiscusen eller som vi kallar den "Kinaros" var en riktigt vacker färg!
Ha en skön kväll!

Sanne sa...

Vilken snygg och ovanlig bukett din svärdotter gjort bara till dig! Då känner man sig speciell. Älskar ovanliga kombinationer i buketter, finns en blomsteraffär här som är så duktiga på det.

Fijaffa sa...

Vad roligt med lite annorlunda blomsteridéer :-) Riktigt snyggt med kålbladen.

Usch, jag blir så avis på dig... vill också åka till Droppen! För långt bort...

Jenny sa...

Så fina blommor Du har fått!
Gula rosor tillhör ju mina favoriter så dom kikade jag på både en och två gånger!

Men....Vaddå????? Har Du fyllt år!?!?!?
Javisst ja...Bloggen har ju också fyllt år, och den fick Du väl i present om jag minns rätt....av Dotera Din???

Rackarns bananer....och jag som ville skicka ett kort!!

Jaja....du får ett snart..Bättre sent än aldrig!

Och Du...GRATTIS lite för sent då!!
Kramar i kubik!
J

Sickan sa...

Vad fina blomster du fått. Jätte fräckt med kålen runt buketten!

Grattis i efterhand och hoppas du får en trevlig scrap träff!

Ha det bra.
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilka underbara bilder och vilka blommor du delar med dig av:)
Dom är verkligen vackra:)
Tack snälla gulliga du för orden hos mig, du gjorde mig jätteglad ska du veta:)
Hoppas att du hade det jättetrevligt på din pysselträff så mysigt det lät:)
Önskar dig en toppen dag, kramar från lilla Pyssel Inger:)

Susanne sa...

Verkligen underbara blommor. Jag älskar tulpaner och snödropparna är ju bara helt ljuvligt söta!
Ha en bra dag! Kramizar

Angelas sa...

Åh vilka underbara buketter, framförallt den fiffiga med savojkål runt.
Våren är en underbar tid, det händer så mycket.
Kram
Angela

Hedvig sa...

Våriga och härliga blommor! När kommer vårblommorna till Stockholm?

Kram

Maria sa...

Åh, så många härliga blommor! Grattis i efterskott!