Sidor

fredag 27 augusti 2021

Ojojoj !!!

Ja, ojojo vad det har regnat !! Och ojojojo vilken hetta det var tidigare i sommar. Och ojojoj vad åskan dundrade varje dag under en veckas tid och sedan lite då och då. 

PANG !!!!!!
Åskan dundrade ner i vår gamla telefonledning med kopparledning och brakade rakt in i datorn.

Vad detta ställde till med. 

Den gamla telefonledningen klipptes snabbt ner , rullades ihop och lämnades därhän . 
Nu är det fiber som har huvudrollen.

Men snabbt fick vi en ny dator.

Och vad händer ????

Känner inte igen mig. 
Letar efter allt möjligt och får lära om en hel del på nytt.

Men alla bilder FÖRE smällen hittar jag, så här bjuder jag igen på vår vackra rosbuske, som slog världsrekord i blomning .





 Jag letar vidare och och hittar förhoppningsvis snart nya rutiner i detta nya utseende som jag måste vänja mig vid. 

Håll tummarna !! 
Jag har plockat ännu ett fyrklöver och . . . . . 


. . . snälla ge mig lite tur i detta jobb !!!!!

Kram Eva

4 kommentarer:

Eva Sundström sa...

Så det kan gå! Så mycket åska tycker jag ändå inte att vi haft här. Visst har den mullrat ibland men mest på lite håll! Nu har vi lite regniga dagar och det börjar kännas höst. Tycker sommaren har gått alldeles för fort, men det är väl så när man har roligt!

Hantverkarglädje sa...

Oj då, inte roligt med åskskräller som kan ställa till det . Meeeen så vacker rosbuske du har, den kan jag tänka mig att du njutit av en hel del. Så otroligt fint väder här denna helg 20+ men när snuva spökar så håller man sig hemma. Vi firar ju annars alltid denna sista helg i augusti villa avslutning eller veneziaden som vi kallar det. Då gäller ljus, facklor o fyrverkeri. Man måste ju ta ut allt vad som går av vår korta sommar.

Bibbis blandning sa...

Men fy så otäckt med blixtnedslag. Jag är skiträdd för åskan faktiskt. När jag var barn fick man sitta mitt på golvet långt ifrån fönstren och eluttagen och det hände ibland att det kom ut blå gnistor ur uttagen.

Jag tror du snart kommer in i det nya vad gäller datorn men nog är det knepigt. Man är så van att göra på ett visst sätt så det tar en stund att tänka om och hitta alla funktioner.
Men det fixar du. Heja heja!

Så otroligt vackra rosor.
Må gott och var rädd om dig.

SusanLotus sa...

Usch vad jobbigt det där med datorn! Men tur ändå att alla
foton inte gick förlorade. Jag vet hur det är att byta dator.
Inte alls kul att behöva göra om och göra nytt för man har ju
arbetat in ett sätt att lätt göra saker på...

Hoppas att Ni slapp de värsta översvämningarna iallafall.
Hos oss åskade det ett par dagar i bara en timme åt gången
och vi var glada att få uppleva det. Naturen är ju så mäktig.
Men man påminns om att vi alla lever lite farligt här...

Ha en fin start på nya veckan.
Sussie :)