Sidor

tisdag 17 september 2019

Oj vad fort det blev höst

Fy så slarvig jag varit som inte uppdaterat här inne.
Jag ska verkligen skärpa mig. 

Nu kommer en snabbsummering av några händelser så ska jag ta mig i kragen och visa lite mer sedan.

FRAZZE har växt till sig och är nu hela 15 månader. Fortfarande lite busig, men annars go´ och gla´ för det mesta. 
Vi kämpar på med lydnad och beteende = att gå fint när man går på vägen och inte hoppa och skutta. 

SVÅRT !!!!


Ett par utställningar har vi varit på . 
Här är bilder från Böda på Öland. 

Domaren tyckte att Frazze var . . . . . . .



. . . EXCELLENT !!!

Det är högsta betyget när det gäller utseende. 
Så glada vi blev. Fast vi har ju sett för länge sedan att han är ursnygg !!!!




Björnbären har mognat här hemma . 
Och när björnbären är mogna betyder det att yngste sonen fyller år.

Han är nästan född ibland björnbärssnåren.
Men det är nog första gången jag hittar ett hjärtformat björnbär.



Tänka sig att han redan är 
40 år .

Visst är det kusligt vad tiden rusar iväg. 

Det blev tårta och . . . . 


. . . och smörgåstårtor .
Och hela stora familjen var samlad och hurrade och sjöng .



HAPPY BIRTHDAY TO YOU !!!


Och mamma hade gjort ett kort som beskriver hans liv . . . 

Here, there, everywhere 


Det blev ett härligt firande och alla var med .

Och sen försvann alla var och en till sitt. 

Mannen for till Norrland på sin jaktresa. 


I år kom han inte hem med ett stort älghuvud, 

men väl en hel back lingon . 

Ja han hade köpt dem förstås !!!!!


Så fort vi hinner och vill slappa då är det denna platsen som gäller. 

Stugan vid Kalmarsund utanför Bergkvara.

Det är en magisk plats för oss vare sig det är en vanlig sommardag . . . .


. . . . eller en månskenskväll , 


så som det var nu i helgen . 

Fantastiskt !!!!

Kram  Eva

3 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Trevligt att se skymten från dig här igen. Du är nog inte ensam som latat till dig med bloggandet. Vi kan ju säga att man behöver endera en lång eller så många små semestrar också från bloggandet. Själv har jag kanske haft flera korta men även jag tänker skärpa till mig när mörkret faller. Man kan ju inte förmå sig att sitta med datorn så jättemycket på sommaren. Ha det alldeles gott även mellan bloggandet.

Myricas Farmor sa...

Det är trevligt att du är tillbaka, fast jag har gjort likadant, ibland så blir det inte att man är inne och skriver.
Jag måste nog säga att Frazze är en sådan söt prick och han ser lite pojkaktig ut.lite sprallig.
Så trevligt med födelsedag, ja ibland kan man undra om man själv stått still och barnen åldras, för man känner sig inte äldre för att ens barn blir det.eller är jag knäpp (ler)
Nu hoppas jag du får en fin vecka.
Kram

Bibbis blandning sa...

Hej och välkommen tillbaka efter en liten kortare bloggsemester.
Det blir så ibland när livet kommer emellan. Tiden liksom bara ramlar iväg. Jag har också varit dålig på att uppdatera men ska väl ta tag i det. I morgon *S*.

Tack för härliga bilder på både fyrbenta, tvåbenta och natur. Så härligt ni har haft det och jisses nog såg väl alla och envar att Frazze var en riktigt bedårande kille.

Nu sätter vi fart på bloggeriet igen! Tjolahopptjolahej!