Sidor

fredag 13 februari 2015

Många hjärtan . . . .


. . . . har jag på olika ställen i vårt hus. Här är mina tovade stora hjärtan som ligger i en hög på bordet. De är sköna att hålla i, klämma lite på och bara titta på. 



Lördag är det Alla Hjärtans Dag !!

Det blir en dag med extra kärlek på olika sätt ; hjärtliga kort, choklad och godishjärtan, blommor och presenter. . . . . och. . . . .



. .. . . varför inte frukost med vaniljyoghurt smaksatt med vaniljhjärtan och med kaksmulor i . 

Vad säger ni om detta ????

Jag säger Mmmmmmm !


Veckan som gick började med några underbara vinterdagar. Snön smälte på vägen och solen torkade upp den. Ajax och jag kunde promenera hela vår morronrunda och det var så himla fint.


Stickcaféet har för tillfället temat . . .  . disktrasor i just denna modellen. Jag vet inte hur många vi stickat sammanlagt , men många är det. Och de är så jättebra. De håller så fina och är lätta att tvätta när det behövs. 

Modellen är så här  att man bara stickar ett hålvarv i början , sen rätstickning till slutet . Då släpper man maskorna rakt över hålen så det blir så där glest. En riktigt bra modell. 

Nu gäller det bara att få mannen att gilla den också. 


Lördag betyder bl.a. Melodifestivalen del 2

Det är väl klart att ni hejar på MAGNUS CARLSSON . . . . .  . .



. . . .  .och kanske röstar ni med, precis som jag. 
Nu är det verkligen hans tur att vinna, åttonde försöket. 

HEJA MAGNUS !!!!

16 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Sååå vackra tovade hjärtan:))
Härliga Alla hjärtans dag kort du gjort:)) jag har inte gjort några sådana kort i år, har inte blivit av;)
Den yoghurten lät mumma:) Den kanske man skulle testa!
Gullig vinter bild på söta Ajax:)
Här har vi haft en väldans mulig dag och det har små snöat.
Disktrasor går det alltid åt, jag har börjat använda de där mirakeltrasorna, jag var väldigt skeptisk i början men de är jätte bra och tar verkligen bort "skiten" och sen är det ju bara att tvätta dem:) Så dina disktrasor är garanterat lika bra:))
Åh, vad du ska njuta imorgon när Magnus ska sjunga:)) Vi är bortbjudna imon så det blir nog ingen mello för oss. Men jag ska hålla tummarna för honom:))
Du vet den första mellon där en tjej hette Elize Ryd, hon är kusin barn till Birger, så jag har träffat henne på rikitgt. Hon är sååååå himla duktig så det var väldigt synd att hon inte gick vidare. Hon är väldigt känd utomlands:)

Ha nu en härlig helg:))
Kramizar Marie

Hantverkarglädje sa...

Vackra hjärtan vill jag säga, såna borde jag också ha gjort. Får nästan skämmas när jag fem före glömde alla hjärtans dag. Två kort blev inköpta till mina älskade småflickor (barnbarn) som får dem i postlådan. Inte mycket men de får minsann presenter då och då. Borde komma ihåg väninnor här men jag är en impulsiv person som överraskar när jag kommer på det och inte särskilt vid någon exakt dag. Du har säkert vackra kort att ta till i såna här lägen. Ha en bra vändag i alla fall.

Huset bakom lindarna sa...

Ledsen Eva men Magnus är inte min idol, såg inte någon som jag föll för i den här veckans omgång. Jag tittar mindre och mindre på Melodifestivalen för varje år märker jag. Dina fin hjärte-kort tycker jag däremot jättemycket om, kanonfina kort som vanligt. Visst är det skönt att snön har försvunnit en hel del, men kanske tråkigt för barnen som börjar sportlovet kommande vecka.
Ha en fin Alla Hjärtans Dag!
Finas mammis

Unknown sa...

Självklart hejar vi på Magnus i Mellon imorgon. Hörde en snutt av låten han tävlar med och den verkar "skitbra". Han är ju ett proffs på scenen!!

Önskar dig och familjen en mysig och Hjärtlig Alla Hjärtans dag <3

Kram fr Lotta

Anneli Mellstrand sa...

Många fina bilder bjuder du på som vanligt , det första kortet blev min favis det sa jag redan på träffen i Torsdags ju........Får se om det blir någon Mello för mig det vankas barndop idag , var och dukade i går kväll herre min tid vad folk det blir 70 pers , ska bli kul att se alla, dom flesta vet jag ju inte alls vad det är för folk kul kul och så skickar jag ett hjärtan till dig och din familj idag ............

Heja heja Magnus

Iffa ...... sa...

Hej!
Vad fina och gia de där hjörtana ser ut att vara:)
Dina hjärtkort - så snygga!!!!
Mums, den där yoghurten verkar himlans god :D
Önskar dig en fin lördag!!
Kram iffa

onkis sa...

Självklart är det Magnus tur att vinna i kväll :)
Idag ska det vara många & fina hjärtan och några goda också för den delen :)
Ha en toppen bra alla hjärtans dag!!

Snäckskalsdalen. sa...

Många hjärtan till er där borta på andra kanten av vårt land, den här dagen! Vilka fina kort du gjort och vilken yoghurt! Här blir det nog bara vanlig....
Att filta är något jag skulle vilja prova någon gång, jag har ett smultronstrå där smultron och blad är filtade och det är så sött. Så klart är det köpt.....
Disktrasor kan man inte få för många av och din var läcker, för att inte tala om färgen, underbar!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Du skojar, är sonen på väg till Shetland på jobb? Han behöver inte en avdankad assistent? En med massor av erfarenhet som en gång i tiden gått en skola för sekreterare? Ge honom min adress i så fall, snälla!!!! Han har världens smörjobb, så är det bara!
Så roligt, ska du åka och hälsa på honom? Behöver du sällskap på resan? Skojar!!!!
Det var roligt att du berättade!
Stor kram

Unknown sa...

Vilken underbar disktrasa. Sådan skulle jag vilja ha, testa.
Ja, dina underbara kort. Jag bara älskar dem.
Jag önskar dig en fin fortsatt Alla Hjärtans Dag.

Kramar
Lene

Winkel's Crazy Ideas sa...

Så fine hjerter og kort! Nydelig solskinnsbilde med vofsen. Her er det grått og tåkete, solen har visst gjemt seg bort litt. Hjemmestrikkede kluter er virkelig best, gøy å lage og gøy å bruke. Fortsatt god helg, klemmer, Pam

Ulrika sa...

Så många fina kort du har gjort :) Magnus Carlsson gick vidare igår 🎉 hurra. Nu är det snart träff, vi ses snart. Kram

Mona sa...

Härliga kort du har gjort Eva och de där disktrasorna har också varit tema på mitt stickcafe dock har jag inte gjort någon.
Jag gillade dina fina handledsvärmare funkar bra att ta på ett par vantar utanpå om fingrarna fryser

Ha det så gott
Kram Mona

myrica sa...

Vilka härliga tovade hjärtan du har, det är ju fint att ha som dekorationer, och så söta korten var, jag gillar att fira med en present till mina kära när det är Hjärtans dag.
Ha en fin Söndag
kram

Anna sa...

Klart an såg melodifestivalen och jag röstade på Magnus den bästa låten hittills.
Jag har sett flera varianter av disktrasan men aldrig provat göra någon.
Vilka mysiga hjärtan så härligt att ha liggande.
Kram

Rebecca sa...

Dina tovade hjärtan ser super mysiga ut! Och jättefina kort har du gjort också. :)