Sidor

söndag 28 april 2013

Helgens fotbollsmatch...........

.............   mellan AJAX och husse slutade med att husse blev trött och AJAX stod som segrare. Med mååååååånga mååål !!!! Kolla hans svans så ser ni hur segerviss han är.
 
OBS...Ajax fyller 13 år om en månad !!!
 
Idag skulle ni inte känna igen Ajax. Han har varit hos frissan och klippt sommarfrisyr . Jag tar en bild en annan dag.
 
 
Det var spridda skurar i min omröstning om penséerna. Flest röster fick nr 8,9 och sen kom nr 2.
Och nr 9 är en av dem som jag har planterat i en kruka. Supervacker !!!
 
 
 
Men i blomlådorna ser det ut
 
SÅ HÄR :
 
-
 
-
 
-
 
 
 
 
Det trodde ni inte alls. I verkligheten är de här två nyanserna ,
 nr 6 och 7 ,så vackra tillsammans.
 
 

 
 Jag visar bilder längre fram när de växt till sig.
 
Jag fixar en liten lottdragning till nästa inlägg.
 
 
Fler studentkort har jag lovat visa och här kommer ett tjejkort.......
 
 
 
 
....och ett killkort. Papperet är från Landstoken. Det här papperet har stora mössor på hela papperet på ena sidan ( se ovan ). Den andra sidan är uppdelad i fyra fält med mindre mössor och olika färger på bakgrunden.
Mycket fiffigt !!
 
 
Det är ganska sällan jag gör bebiskort. Men nu har jag gjort ett till en väninnas barnbarn.
Den utstansade barnvagnen fick jag av en scrapkompis på vår träff.
 
 
 
 
Slut på scrapavdelningen för idag. Nu ska ni istället få se den hopvirkade filten. Jag är klar med min halva och nu återstår att koppla ihop de båda. När hela är klar visar jag igen.
 
Det var ett mycket smart sätt att virka ihop rutorna med luftmaskor. Snyggt och smidigt blev det.
   
 
 
Söndagen var det stor loppis i Kalmar. Nästa gång ska ni få se vad jag fyndade.
 
 
 

19 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Vilken underbar filt du virkat, jag gillar färgerna jättemycket!!! och vilket arbete, det måste tagit ett tag =)
snygga studentkort du gjort, gillar hur du klippt ut runt motiven, det smälte in väldigt fint i hela kortet! Den barnvagnen du har på bebiskortet är så fin, fint kort till en ny lite svensk medborgare =)
Ja du, de två färgerna du planterat ihop var faktiskt jättefina tillsammans, milda snygga färger.....kanske skulle spana efter dom när det blir planteringsdax här oxå.
Vad snyggt du fått till ditt första kort....får jag fråga vad det är för program du använder till det? Hade ju varit jättehäftigt att kunna skriva ut ett sånt och ha i t.ex ett album =)
Kram!

morkaren sa...

Lækkert tæppe, det ser ud som du har brugt farverne i stemoderblomsterne, og din hund Ajax er en dygtig fodboldsspiller. knus morkaren.

Maria sa...

Den filten blir så fin...tänk när alla rutorna är där.
Ja där hade jag fel men gissade på vilka blommor som jag skulle köpt men får nog säga att alla e fina.
Ha en bra dag/kram

Solglittret sa...

Jättefin filt:) du är så flitig du, fattar inte riktigt hur du hinner med allt fint du gör.
De penseerna var det verkligen vacker färg på, jag gissade fel där ;) men du valde rätt...jättevackra.
Ha de gott vännen.
Kram Lollo

Lotta W sa...

Underbara penseér du planterat. Man blir så glad av blommor :-)

Fina kort som vanligt o plädens färger gillar jag mycket. Fint som snus!!!

Spännande för dig med "fotbolls- matcher" på hemmaplan mellan husse o hund- mys!
Kram Lotta

Sirpa sa...

Hej! Överraskande över blommorna! Jag trodde att du är lite mer för starka färger:)
Ajax är så himla söt!
Och fina kort du har gjort igen!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

onkis sa...

Du är duktig på så mycket..
Jag gissade fel på blommorna,men det va fint ändå :)
Jätte härliga studentkort.
Kram!

Hedvig sa...

Vad söt Ajax r! Och det gläder mig verkligen att se hur pigg han är! Jag börjar få ångest över att Harpan är nio...

Och så har vi samma färg på våra penséer! (Den blåa). Det måste ju betyda att vi är två damer med god smak?!

Kram

(Yey jag har fungerande internet och kan läsa bloggar igen!)

Skaparglädje sa...

Vilken underbar filt. Ljuvliga vårfärger.
Kam!

Karin sa...

Hallå! Viken gosig hund, vad är det för ras? Vad fina dina mormorsrutor ser ut och vilka mängder, tur de är roliga att virka. Ha det bra Karin

Unknown sa...

Haha vilken härlig vovve!
Jag blir alltid lika imponerad av din påhittighet och underbara kort!

Kramar
Lene

nattugglan sa...

jättefin filt du har virkat! Och blommorna är så fina..det är ett vårtecken med penseer...Och alla kort är så häftiga!!ha en bra 1;a maj ...

Black Iris sa...

Waow vilket härligt täcke du gjort.. Härliga färger..
Vår lille Knutte är också 13 år och förutom den lite gråa nosen verkar han vara valp fortfarande..

Kram Maidi

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så fina foton du visar på Ajax:) Vilket fotbollsproffs han är på ålderns höst;)
Du valde vackra penséer till dina lådor:))

Studentkorten blev sååå läckra. Fina stämplar du använt och du har färglagt dem så snyggt:)) Papprena är också så läckra:)) Gillade ballongerna och vimplarna, jättesnyggt:))

Bäbiskortet blev också sååå gulligt med söta nallar och barnvagn:))
Filten tokgillade jag:) Jättevackra färger:)

Här blåser det full storm idag och mulet och grått:(( Hoppas ni har bättre väder:))

Ha en fin kväll:)
Kramizar Marie

myrica sa...

vilken härlig match, skulle tro att det var mycket spännande.
Vilken jätte fin filt du håller på med, så härlig.
Hoppas du får en trevlig valborg.
kram

Unknown sa...

Härligt! Det blev inget regn idag!
Vi har tidigare år haft Valborgs firande i byn ickså men fr.o.m i år är det inget. Byalaget som tidigare hållt i det har lagt ner. Tråkigt men sant. Men jag ska på utbildning imorgon så det är nig lika bra det.
Ha ett fint firande

Kramar
Lene

Snäckskalsdalen. sa...

Kul när alla rutor är hopfogade, det tar lite tid men jag har kommit underfund med att om man inte hetsar upp sig så går det bra i alla fall!

Dina penséer är så jättesöta i färgerna. Jag gjorde ju total omvänding i år och köpte orange och blå och när jag ser dina ångrar jag mig lite.

Lilla vovven, kan tänka mig en liten annan look om frisören varit framme!

Agneta kramar

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Grattis till Ajax för segern i fotbollsduellen! Duktig vovve!

Väldigt vacker filt i mormorsrutor, fina färger!

Och korten var så fina, du får till det lilla extra!

Ja, det finns penseér i så många nyanser, mycket fint ihop i dina blomlådor, jag gissade nog helt fel.....
Ha en fortsatt fin helg och vecka!

Kram
Carin

Ulla sa...

Så många fina bilder du visar så underbara blommor du planterat. Filten går nästan i färg med blommorna också. Korten helt underbara och så sött bebiskortet var.
Kram Ulla